سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وزیرخارجه آمریکا در خصوص توافق هسته با ایران توضیح می دهد

یکشنبه 94/2/13, 11:46 صبح



خبر

به گزارش پشت صحنه به نقل از پرس تی ،جان کری وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در گفتگو با شبکه 10 تلوزیون اسرائیل کشورها و جریانات متحد کشور آمریکا را به در نظر گرفتن حقایق و ماهیت علمی توافق با ایران دعوت کرد .

کری ضمن ابراز دوبراه تعهد آمریکا به منافع اسرایئل ، افزود « واشنگتن به تل آویو اطمینان می دهد از هر گزینه‌ای که در حال حاضر در ارتباط با فعالیت‌های هسته ای ایران ممکن باشد، دست نخواهد کشید. تحریم‌ها و اقدام نظامی هنوزجزو  گزینه‌های ما هستند . »

این سخنان و موضع گیری های ایالات متحده آمریکا در حالی ابراز می شود که جمهوری اسلامی ایران همواره ادعاهای موهوم غرب را در خصوص تلاش برای دستیابی به سلاح هسته ای رد کرده و عنوان داشته ، ایران به عنوان یکی از امضاء کنندگان پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای ، حق استفاده از انرژی صلح آمیز را برای خود محفوظ می داند .

در این بین در هیچ کدام از گزارش های آژانس بین امللی انرژی اتمی ، نشانی از انرحاف ایران در این مسئله دیده نشده است .

تمامی این ادعاها در حالی مطرح می شود که اسرائیل با داشتن 200 تا 400 کلاهک هسته ، در افکار عمومی دنیا ، خود دشمن بالقوه بشریت و صلح جهانی شناخته می شود و با تمام این احوال از امضای معاهده npt سر باز می زند .

 

لازم به ذکر است که ایران و گروه 1+5 13 فروردین بعد از هشت روز مذاکرات سخت و فشرده ، در لوزان سوئیس در باره چارچوب توافق نهایی به تفاهم دست یافته بودند و طرفین هم اکنون در حال تنظیم متن توافق نهایی تحت عنوان « برنامه جامع اقدام مشترک » هستند .






» مطلب بعدی : خبرنگاری شهروندی 1


» مطلب قبلی : معرفی


ادامه مطلب...